Dus zó krijg je als kleine ondernemer landelijk radiobereik
Geplaatst op 9 april 2016
Bij New Styling Bruidsmode houden we van creatief denken en een beetje lef tonen. Onze bruiden weten dat allang. En gelukkig kunnen ze onze aanpak en onze stijl waarderen. Dat blijkt wel uit hun recensies op ThePerfectWedding (9.8 van 10) en Facebook (4,9 van 5).
Toen we met onze zaak verhuisden naar Hilversum, hadden we het liefst een enorm persoffensief willen starten. Om aan iedereen te laten weten dat we er zijn.
Maar ja, we hadden geen enorm advertentiebudget beschikbaar. Althans, niet voor een klassieke campagne via de traditionele media.
Wat we wel hadden? Een groep reclamemakers in ons netwerk, de Professional Outsiders. En die wilden ons wel helpen.
Twee radiospotjes, maar dan op Facebook
Samen met de Professional Outsiders namen we twee reclamespotjes op. De stemrollen werden ingesproken door Diggy Dex, Victor Brands en Marcel Tegelaar. Professionals die we via ons netwerk hebben leren kennen en die het leuk vonden om mee te werken.
Nu hadden we twee radiospotjes, maar nét niet het budget om onze commercials op landelijke radiostations, zoals Radio538 of SkyRadio, uit te laten zenden. Dus dat hebben we op een andere, meer creatieve manier opgelost.
Hoe? Door de commercials onder twee filmpjes te ‘plakken’. En die filmpjes op onze Facebookpagina te zetten. En te kijken of we met views, likes en shares net zo’n enorm bereik zouden kunnen krijgen als bij Radio538. Of SkyRadio.
En wat denk je? Dat kregen we!
Bijna 40.000 views op Facebook
Want ons ‘Radio538-filmpje’ scoorde maar liefst 19.155 views op Facebook. Terwijl we hoopten dat we de 14.848 konden halen. En in totaal is ons SkyRadio-spotje 19.194 keer bekeken. Terwijl we gingen voor 17.434. We schreven eerder al: dit hadden we gehoopt. Maar niet verwacht.
Nog meer cijfers? We hebben tijdens onze campagne, die liep van woensdag 30 maart t/m woensdag 6 april, met onze updates in totaal 101.943 mensen bereikt.
In die acht dagen heeft het Radio538-spotje ook nog
- 162 likes ontvangen
- en het is 83 keer gedeeld
- en 16 mensen lieten een comment achter
Voor ons SkyRadio-spotje hebben we maar liefst
- 247 likes ontvangen
- en 186 shares
- en 28 comments
Oh ja, we hadden ook nog een winactie
De likers maakten, behalve dat ze bijdroegen aan een innovatieve online campagne, kans op een heel romantische prijs. Namelijk: een overnachting in de bruidssuite van Kasteel de Hooge Vuursche.
En *tromgeroffel* we hebben een winnaar gekozen!
Marianne van de Laar is de gelukkige. Grappig: we hebben blind een winnaar getrokken, en toch bleken we haar te kennen uit de winkel. Maar dan onder haar meisjesnaam 🙂
Want een nacht in een bruidssuite, dat kan ook prima als je al wat langer geleden getrouwd bent.
Ontzettend veel dank aan alle fans, vrienden, familie, bruiden, supporters en Thunderclappers voor jullie likes, deelacties en reacties.
Onze speciale dank gaat uit naar
Herbert van Hoogdalem – Creatie & Concept
Nico de Bruin – Copywriting
Guus Ottens – Art direction & Vormgeving
Marije Verheij – Projectmanagement
Jeroen Riemens – Website ontwikkeling
Floris Kaspers – Fotografie
Dagmar Holtman – Webredactie & Social media campagne
Enne, Barry Paf van Radio538: ook jij bedankt voor je steun.
Terug naar blog