Hoe we ineens een ‘radio’-campagne hadden

Geplaatst op 4 april 2016

Toen hadden we ineens een radiocampagne. Nou ja, ineens. Het ging zo.

Wij kenden een groepje creatieve reclamemakers. En wij gingen verhuizen van Almere naar Hilversum met New Styling Bruidsmode. “Leuk, dan moeten jullie even laten weten aan Hilversum dat jullie er zijn”, zeiden zij.

Dus zij gingen voor ons aan de slag. Natuurlijk niet voor een appel en een ei. Maar ook niet voor de hoofdprijs. Gewoon, een leuk idee bedenken. Met een twist.

Vonden we wel spannend. Vooral die twist.

Ineens kwamen ze met een idee op de proppen. Een advertentie, paginagroot. In de Gooi- en Eemlander. Met als tekst onze nieuwe slogan: “We zijn er helemaal klaar voor”. Er werd nog iets toegevoegd. De namen van een bekend koppel uit ‘het Gooise’.

new-styling-campagne-gooi-en-eemlander

Stonden we ineens met een 1/1 advertentie in de krant!

Maar ze waren nog niet klaar. Want de website kreeg een likje verf. De social media werden opgepoetst. En ze wilden nog iets. Iets ludieks. Iets speciaals. Iets wat nog nooit iemand had gedaan.

Hilversum, mediastad. De link was snel gelegd. “Het mooist zou zijn, als we met een spotje konden adverteren op landelijke radiozenders, zoals Radio538. Of Sky Radio.” Maar ja, dat zijn enorme budgeten, die je als MKB-er gewoon niet hebt om te adverteren. “Maar wat we wel zouden kunnen doen, is kijken of we met een spotje op Facebook hetzelfde bereik zouden kunnen krijgen.” Dan konden mensen dat liken, waardoor wij weer meer organisch bereik kregen. Koppelden we er een winactie aan. En mochten we het halen, dan kon één van de likers een overnachting in een bruidssuite winnen.

Aldus geschiedde. Er werden twee spotjes gemaakt. Eén voor Sky Radio om zo’n 17.434 mensen in de doelgroep te bereiken. En de ander voor Radio 538  om nog eens circa 14.848 luisteraars in de doelgroep te bereiken.

Dus wij plaatsten de video’s op Facebook. Met een beetje advertentiebudget. En keken wat er gebeurde.

En wat denk je? Na vijf dagen hadden we met onze ‘Radio 538’ spot al het bereik in views geëvenaard! En met onze ‘Sky Radio’ spot zaten we op 85 % van ons gewenste bereik!

Echt te gek. Dit hadden wij natuurlijk wel gehoopt, maar nooit verwacht.

En: de campagne loopt nog. Je kunt nog liken. Zodat je kans maakt op een mooie prijs. Maar vooral omdat je dan mee doet met een uniek campagne-idee: Radiospotjes op Facebook!

Marc Zuckerberg mag ons altijd bellen.

We houden jullie op de hoogte, want iets zegt ons dat deze campagne nog niet helemaal klaar is.

<<Update: de campagne is afgerond. Lees ons blog waarin we terugblikken hier>>

Terug naar blog

Vraag afspraak aan

Stel ons een vraag